آژانس خبری سریع نیوز

سریع ترین اخبار روز دنیا

آژانس خبری سریع نیوز

سریع ترین اخبار روز دنیا

چاپگر چیست؟ 5 نکته مهم در مورد چاپگرها و انواع آنها


چاپگر یا به انگلیسی چاپگر یکی از تجهیزات ویژه چاپ است که با استفاده از جوهر یا پودر متون را روی کاغذ (در مواد مختلف) چاپ می کند. لوازم جانبی یارانه ای شامل چاپگرها می شود. چاپگرها معمولاً از طریق کابل USB به رایانه یا تلفن هوشمند متصل می شوند، اما در چاپگرهای جدیدتر فناوری های جدیدی مانند Wi-Fi، بلوتوث، LAN و غیره اضافه شده است. با آن برای اتصال کامپیوتر. چاپگرها یکی از مهمترین ارکان ادارات و اماکن دولتی هستند. چاپگرها می توانند ابعاد مختلفی داشته باشند. از چاپگرهای لیبل رومیزی کوچک گرفته تا چاپگرهای بسیار بزرگ برای چاپ های بزرگ و سنگین.

5 نکته در مورد چاپگرها و انواع چاپگرها

برای اینکه بتوانید یک چاپگر خوب و با کیفیت را بشناسید به موارد زیر توجه کنید:

وضوح چاپگر: وضوح dpi چاپگر بسیار مهم است. معمولا رزولوشن یک چاپگر معمولی 600 dpi است و کمتر از آن، چاپی با کیفیت پایین خواهید داشت مگر اینکه بخواهید یک چاپگر لیبل بخرید (چاپگرهای رومیزی کوچک فقط برای چاپ بارکد و لیبل).

سرعت چاپگر آوافرهنگ: سرعت چاپگر شما باید حداقل 356 میلی متر در ثانیه شروع شود. این بدان معناست که یک چاپگر لیزری معمولی می تواند حدود 20 تا 30 صفحه در دقیقه چاپ کند. البته سرعت چاپگرها بسته به نوع چاپگر (نقطه ای، چندکاره، جوهر افشان) می تواند کاملاً متفاوت باشد. اگرچه پرینتر لیزری سریعتر از چاپگر جوهرافشان است، اما کیفیت چاپ پرینترهای جوهرافشان بالاتر است.

فناوری: فناوری اصلی چاپگر کابل USB است. با این حال، سعی کنید از یک چاپگر مدرن استفاده کنید که از آخرین فناوری ها مانند بلوتوث، وای فای و غیره استفاده می کند. فناوری های جدید دسترسی به چاپگرها را بسیار آسان کرده است.

عملکرد: یک چاپگر یکبار مصرف فقط می تواند چاپ کند. اما اگر به دنبال یک چاپگر همه کاره هستید، چاپگرهای چندکاره برای شما مناسب هستند. بسته به نیاز شما، چاپگرها به یک کاره، سه کاره و چهار کاره تقسیم می شوند که عملکردهای فکس، کپی، اسکن و چاپ را انجام می دهند.

اندازه چاپگر: پرینترهای لیزری فضای بیشتری را نسبت به پرینترهای جوهرافشان اشغال می کنند. چاپگرهای لیبل برای ایجاد لیبل ها و بارکدهای نسبتاً کوچک استفاده می شوند. اما چاپگرهای لیزری و جوهرافشان به فضای بیشتری نیاز دارند، به خصوص اگر چاپگر چندکاره داشته باشید.

تفاوت در عملکرد چاپگر

ماشین های چاپ در قرن بیستم ساخته شدند و قدیمی نیستند. اکثر چاپگرهای رایج می توانند اسناد ساده را روی کاغذ چاپ کنند. با این حال چاپگرهای امروزی با توجه به عملکردشان به چند نوع تقسیم می شوند. مهم ترین چیزی که می توان بین چاپگرها تمایز قائل شد، چاپ رنگی و چاپ سیاه و سفید است. اما همه چاپگرها فقط چاپ نمی کنند. در عوض، ما پرینترهای چندکاره زیادی داریم. چاپگرهای چندکاره که به چاپگرهای چندکاره نیز معروف هستند، بهترین انتخاب برای مصارف خانگی محسوب می شوند. اما تفاوت چاپگر چندکاره با چاپگر معمولی چیست؟

چاپگر یکبار مصرف:

رایج ترین انواع چاپگرها چاپگرهای یکبار مصرف که تعداد زیادی از آنها در بازار وجود دارد، فقط کار چاپ را انجام می دهند. چاپگرهای یکبار مصرف ارزان ترین انواع چاپگرها هستند. نوع چاپگر موجود می تواند جوهر افشان، لیزری یا ماتریس نقطه ای باشد. اما به خاطر داشته باشید که چاپگرهای موجود معمولا برگه های A4 را چاپ می کنند مگر اینکه چاپگر A3 خریداری کنید.

چاپگرهای سه کاره:

از این به بعد در توضیحات عنوان می کنیم که چاپگر دو کاره نداریم و به سراغ چاپگر سه کاره می رویم. علاوه بر چاپ، چاپگر سه کاره می تواند اسکن و کپی نیز داشته باشد. چاپگرهای سه کاره با ابعاد بزرگ معمولا در کافی نت ها یافت می شوند. چاپگرهای سه کاره کوچک نیز برای مصارف خانگی در دسترس هستند.

چاپگر مربعی:

این چهار چاپگر می توانند چاپ، کپی، کپی و فکس کنند. چاپگر چهار خطی برای دفاتر اداری و مشاغل بزرگ ایده آل است و به راحتی می تواند اسناد بزرگ A4 را چاپ کند.

مزایا و معایب پرینترهای چندکاره:

پرینترهای چند منظوره مزایای زیادی دارند. فضای کمتری را اشغال می کنند و همچنین سرعت و دقت کاربر را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. با استفاده از چاپگرهای چند منظوره، نیازی به جابجایی از یک دستگاه به دستگاه دیگر ندارید، چاپ و اسکن سریعتر و انعطاف پذیرتر می شود.

اما پرینترهای چندکاره یک اشکال عمده دارند. در صورت ایراد فنی دستگاه، تمامی قطعات آن اعم از کپی، اسکن و ... از کار می افتد و نمی توانید کاری با دستگاه انجام دهید. همچنین هزینه تعمیر چاپگر چند کاره چندین برابر بیشتر از چاپگر تک کاره است.

ارائه انواع چاپگر از منظر رنگی

چاپگر سیاه و سفید: چاپگرها بر اساس رنگ به دو دسته سیاه و سفید و رنگی تقسیم می شوند. همانطور که گفته شد پرینترهای لیزری برای چاپ سیاه و سفید هستند. رنگ پودر کاملا مشکی بر روی کاغذ سفید چاپ شده است. چاپگرهای سیاه و سفید بسیار رایج هستند و برای همه چیز استفاده می شوند. با این حال، آنها معمولا برای مواردی مانند عکاسی یا چاپ رنگی مناسب نیستند.

چاپگر HP Pro M706n یک چاپگر لیزری سیاه و سفید تک کاره A3 با سرعت بالا و کیفیت عالی است که به شما امکان می دهد مطالب خود را به سرعت چاپ کنید.

چاپگرهای رنگی: پرینترهای رنگی به دو دسته لیزری رنگی و جوهرافشان تقسیم می شوند و نسبت به لیزری (سیاه و سفید) بزرگتر و گرانتر هستند. پرینترهای لیزری رنگی نیز می توانند به صورت رنگی چاپ کنند. البته برخی از مدل های پرینترهای لیزری به صورت رنگی چاپ می شوند.

جوهر رنگی مورد استفاده در چاپگرهای جوهر افشان و پودر برای چاپگرهای لیزری رنگی هزینه بیشتری نسبت به جوهر سیاه دارند، بنابراین چاپ رنگی گرانتر از سیاه و سفید است.

از چاپگرهای رنگی برای چاپ نقاشی، عکس و کتاب مصور استفاده می شود این چاپگرها نسبت به انواع سیاه و سفید از نظر سرعت کندتر، وضوح بالاتر و حساس تر هستند. هنگام استفاده از چاپگر جوهر افشان رنگی، توجه داشته باشید که جوهرها باید مرتبا تمیز و تعمیر شوند تا چاپگر به خوبی کار کند. یکی از بهترین دستگاه های رنگی ساخته شده توسط اچ پی، چاپگر HP CP5225dn است که نوعی چاپگر لیزری رنگی است.

تفاوت چاپگرها در مکانیزم است

پرینتر لیزری:

رایج ترین نوع چاپگر. چاپگرهای لیزری برای چاپ سیاه و سفید طراحی شده اند. پرینترهای لیزری ظرفیت بالایی دارند و می توانند 20 تا 30 صفحه در دقیقه چاپ کنند. چاپگرهای لیزری برای چاپ عکس مناسب نیستند. اگرچه این چاپگرها می توانند عکس ها را چاپ کنند، اما با کیفیت پایین چاپ می کنند.

پرینترهای لیزری با رزولوشن 203 نقطه در اینچ شروع می شوند و تا 2400 نقطه در اینچ می رسند. البته رزولوشن 203 معمولاً برای چاپگرهای لیبل یا چاپگرهای رومیزی مناسب است و پرینترهای لیزری بزرگ وضوح 600 dpi دارند. پرینترهای لیزری بهترین انتخاب برای چاپ های سنگین و شرکتی با تیراژ بالا هستند.

چاپگر جوهر افشان:

چاپگرهای جوهرافشان به طور خاص برای چاپ عکس طراحی شده اند. چاپگرهای جوهرافشان معمولاً 10 تا 15 برگه یا عکس رنگی را چاپ می کنند و نسبت به چاپگرهای لیزری حساسیت بیشتری دارند. کاربران باید جوهر را برای چاپگرهای جوهر افشان خود بررسی کنند و در صورت خشک بودن کارتریج ها را تعویض کنند. در غیر این صورت چاپ با جوهر رنگی کاملاً مشکل خواهد بود. چاپگر ماتریس نقطه:

چاپگرهای ماتریس نقطه ای قدیمی ترین نوع چاپگرهایی هستند که امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرند. پرینترهای نقطه ای در استفاده اداری کاملاً کار می کنند و چاپ سیاه و سفید را در اختیار کاربر قرار می دهند. البته این چاپگرها قابلیت چاپ جوهر رنگی را نیز دارند اما کیفیت چندان بالایی ندارند. چاپگرهای ماتریس نقطه ای را می توان در دادگاه ها و برخی از ادارات دولتی یافت. اما در کل محبوبیت زیادی ندارد.

چاپگرهای ماتریس نقطه ای از سوزن های بسیار ظریفی تشکیل شده اند که با لمس جوهر روی کاغذ چاپ می کنند. یکی از مزایای چاپگرهای ماتریس نقطه ای این است که می توانند کاغذهای (غیر تقلبی) را که برای چاپ چک مناسب است برجسته کنند. این نوع چاپگرها بسته به سرعت کاربر می توانند 1 تا 3 صفحه در دقیقه چاپ کنند. بنابراین، ما این چاپگر را برای استفاده سنگین و سریع توصیه نمی کنیم. راهنمای خرید چاپگر مناسب

به طور کلی برای انتخاب یک چاپگر خوب باید به صدا، سرعت چاپ و بدنه آن توجه کرد. در ابزارهای ذکر شده در بالا گفتیم که هنگام خرید چاپگر، معمولاً باید همان چیزی باشد که هست و چگونه باید باشد. اما علاوه بر موارد فوق، نکات مهمی وجود دارد که هنگام خرید چاپگر خود باید به آنها توجه کنید.

اولین چیزی که هنگام خرید چاپگر باید در نظر بگیرید نیاز شما به چاپگر است. اگر تجارت شما با چاپ رنگی سروکار دارد، بهتر است پرینترهای لیزری یا جوهر رنگی بخرید. اما اگر فعالیت شما مربوط به چاپ متون است، پرینترهای لیزری بهترین گزینه برای شما هستند.

عملکرد چاپگر خود را تعیین کنید؛ اکثر چاپگرها یک بار مصرف هستند و فقط چاپ می شوند. اما اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید، اما همزمان با یک سنگ دو علامت بزنید، می توانید از چاپگرهای چندکاره استفاده کنید. چاپگرهای چند منظوره امکان فکس، کپی یا اسکن را فراهم می کنند.

توجه داشته باشید که کابل USB معمولاً اتصال اصلی چاپگر است. با این حال، اگر کارهای اداری سنگینی دارید که برای اتصال به چاپگر به یک شبکه مشترک نیاز دارید، باید چاپگری بخرید که قابلیت استفاده از NETWORK، Wi-Fi یا بلوتوث را داشته باشد.

به اندازه چاپگر خود توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که چاپگر شما اندازه مناسبی برای دفتر شما دارد و در عین حال قادر به انجام کار شما است. اگر حجم کاری شما زیاد است مطمئن شوید که یک چاپگر با کیفیت بالا خریداری می کنید. با وجود اینکه قیمت آن نسبت به سایر چاپگرها بیشتر است.

قبلاً در مورد مکانیسم و ​​نوع استفاده از چاپگر گفتیم. مورد دیگر جوهر چاپگر شماست. برخی از افراد از کارتریج های کارتریج برای رفع کمبود جوهر استفاده می کنند. این امر در چاپگرهای رنگی به دلیل هزینه بالای جوهر رنگی رایج تر است. به هیچ وجه این کار را انجام ندهید تا چاپگر شما به مرور زمان خراب نشود. جوهر با کیفیت خوب برای پرینتر خانگی خود بخرید.

برای اینکه بتوانید یک چاپگر مناسب بخرید باید به برند چاپگر خود توجه کنید. برندهای HP و Canon یکی از بهترین برندها در زمینه چاپگر هستند. برند اپسون در بخش چاپگرهای جوهرافشان نیز عملکرد خوبی داشت و مقام سوم را به خود اختصاص داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد