آژانس خبری سریع نیوز

سریع ترین اخبار روز دنیا

آژانس خبری سریع نیوز

سریع ترین اخبار روز دنیا

همه چیز درباره قرص ناپروکسن

ناپروکسن یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) است که برای تسکین درد، التهاب و تب استفاده می‌شود. ناپروکسن در دو شکل خوراکی (قرص، کپسول، شربت) و موضعی (کرم، ژل) موجود است.

موارد استفاده از ناپروکسن

ناپروکسن برای تسکین درد و التهاب ناشی از شرایط مختلفی مانند:

  • سردرد
  • درد دندان
  • درد عضلانی
  • درد مفاصل
  • درد قاعدگی
  • تب
  • آرتریت روماتوئید
  • نقرس
  • روماتیسم مفصلی

استفاده می‌شود.

عوارض جانبی ناپروکسن

عوارض جانبی معمول ناپروکسن عبارتند از:

  • ناراحتی معده
  • سوء هاضمه
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • سردرد
  • سرگیجه
  • خواب آلودگی
  • اسهال
  • یبوست

عوارض جانبی جدی ناپروکسن عبارتند از:

  • خونریزی گوارشی
  • زخم معده
  • مشکلات کلیوی
  • مشکلات کبدی
  • مشکلات قلبی

تداخلات دارویی ناپروکسن

ناپروکسن می‌تواند با برخی داروهای دیگر تداخل داشته باشد، بنابراین مهم است که قبل از مصرف ناپروکسن با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

نحوه مصرف ناپروکسن

دوز و دفعات مصرف ناپروکسن بسته به شرایطی که درمان می‌شود، متفاوت است.

مصرف ناپروکسن در دوران بارداری و شیردهی

ناپروکسن می‌تواند برای جنین یا نوزاد مضر باشد، بنابراین فقط در صورت نیاز ضروری باید در این دوران مصرف شود.

مصرف ناپروکسن در کودکان

دوز و دفعات مصرف ناپروکسن در کودکان بسته به سن و وزن کودک متفاوت است.

مصرف ناپروکسن در افراد مسن

افراد مسن بیشتر در معرض عوارض جانبی ناپروکسن هستند، بنابراین ممکن است نیاز به دوز کمتری داشته باشند.

مصرف ناپروکسن در افراد مبتلا به بیماری‌های خاص

ناپروکسن می‌تواند با برخی بیماری‌ها تداخل داشته باشد، بنابراین مهم است که قبل از مصرف ناپروکسن با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

نتیجه‌گیری

ناپروکسن یک داروی موثر برای تسکین درد، التهاب و تب است. با این حال، مهم است که قبل از مصرف ناپروکسن، عوارض جانبی و تداخلات دارویی آن را در نظر بگیرید.


اطلاعات بیشتر: https://medicalarticle.data.blog/2024/01/24/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d9%86%d8%a7%d9%be%d8%b1%d9%88%da%a9%d8%b3%d9%86/

آهنگ هر دردی دوا داره جز درد دوری از تو مرتضی اشرفی به نام مثل تو

متن آهنگ مرتضی اشرفی مثل تو

دنیا مثل تو یکی ♪ آورده اونم خودتی ♫♫

دلمو جز تو آخه من بدم به کی ♫♫

هر جایی ♪ برم هستی ♪ بد جور به دل نشستی ♫♫

اسیر اون نگات شدم دستی ♪ دستی ♫♫

هر دردی ♪ دوا داره جز درد دوری ♪ از تو ♫♫

من هرچی ♪ بگم بازم خیلی ♪ کم گفتم از تو ♫♫

نباشی ♪ نفسم سنگین حالم بده دل غمگین ♫♫

بدجور گرفتارم حال عاشقی ♪ اینه ♫♫

دنیا مثل تو یکی ♪ آورده اونم خودتی ♫♫

دلمو جز تو آخه من بدم به کی ♫♫

هر جایی ♪ برم هستی ♪ بدجور به دل نشستی ♫♫

اسیر اون نگات شدم دستی ♪ دستی ♫♫

هر لحظه و هر نفس دل من به تو وابستس ♫♫

بی ♪ هوا میرم از دست آخه شیرینی ♪ تو از بس ♫♫

دنیا مثل تو یکی ♪ آورده اونم خودتی ♫♫

دلمو جز تو آخه من بدم به کی ♫♫

هر جایی ♪ برم هستی ♪ بدجور به دل نشستی ♫♫

اسیر اون نگات شدم دستی ♪ دستی ♫♫

هر دردی دوا داره جز درد دوری ♪ از تو ♫♫

من هرچی ♪ بگم بازم خیلی ♪ کم گفتم از تو ♫♫

نباشی ♪ نفسم سنگین حالم بده دل غمگین ♫♫

بدجور گرفتارم حال عاشقی ♪ اینه ♫♫

دنیا مثل تو یکی ♪ آورده اونم خودتی ♫♫

دلمو جز تو آخه من بدم به کی ♫♫

هر جایی ♪ برم هستی ♪ بدجور به دل نشستی ♫♫

اسیر اون نگات شدم دستی ♪ دستی ♫♫