آژانس خبری سریع نیوز

سریع ترین اخبار روز دنیا

آژانس خبری سریع نیوز

سریع ترین اخبار روز دنیا

همه چیز در مورد ماشین ظرفشویی


امروزه انواع مختلفی از ماشین ها در آشپزخانه وجود دارد. حالا این دستگاه نه تنها آشپزی می کند بلکه ظرف ها را به تنهایی می شست! اما پس از خرید ماشین ظرفشویی، استفاده بهینه از آن مزایا و معایبی دارد که باید بدانید. پس قبل از خرید ماشین ظرفشویی این مطلب را در سایت نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش  بخوانید.


ماشین ظرفشویی چگونه ظرف های ما را می شویند؟!

ماشین ظرفشویی وسیله ای اتوماتیک است که ظروف کثیف را شسته و تمیز می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را بارگیری کنید، مواد شوینده اضافه کنید، چرخه شستشو را تنظیم کنید و دکمه شروع را فشار دهید. اما خود شستن ظروف نیز اقدامات خاصی را انجام می دهد، یعنی:

پر از آب می شود.

ظروف با پاشیدن آب با سرعت و فشار بالا از طریق آبنما تمیز می شوند.

آب کثیف را از بین می برد.

با پاشیدن آب بیشتر ظرف ها را می شست.

هوا را گرم می کند تا ظروف خشک شود. البته اگر هنگام راه اندازی دستگاه از شما خواسته باشد این قسمت را انجام دهید.

علاوه بر این، ماشین ظرفشویی بر عملکرد آن نظارت می کند تا همه چیز به خوبی اجرا شود. یک تایمر مدت زمان هر چرخه را تعیین می کند. یک سنسور دمای هوا را برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد و آسیب رساندن به ظروف نشان می دهد و سنسور دیگر می تواند تشخیص دهد که سطح آب به اندازه کافی برای شروع مرحله شستشو و تخلیه بالا است. برخی از ماشین های ظرفشویی دارای حسگرهایی هستند که میزان کثیفی آب چکه شده از ظروف را تشخیص می دهند و اگر آب به اندازه کافی تمیز باشد، ماشین ظرفشویی می داند که ظروف تمیز شده اند.

خرید ماشین ظرفشویی در یزد

انواع ظرف شویی

به طور کلی سه نوع ماشین ظرفشویی وجود دارد: ماشین ظرفشویی توکار، ماشین ظرفشویی رومیزی و ماشین ظرفشویی مستقل. ماشین ظرفشویی توکار را می توان در زیر سینک، بین کابینت ها یا به طور دائم زیر کابینت ها (به شرطی که کابینت ها را جابجا نکنید) نصب کرد.

ماشین ظرفشویی های رومیزی معمولاً روی کابینت یا نزدیک سینک آشپزخانه قرار می گیرند. و به راحتی قابل جابجایی است حتی یک ماشین ظرفشویی روی میز را می توان در انبار نگهداری کرد و در مواقعی که ظرف ها نیاز به شستن دارند در آشپزخانه نصب کرد. ماشین ظرفشویی باید دارای شیر آب باشد تا آب وارد ماشین شود. و لوله تخلیه نیز باید در لوله تخلیه قرار گیرد. برای تعمیر بوش با ما تماس بگیرید.


نکاتی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید در نظر بگیرید

طبیعی

به استاندارد پایبند باشید، اگر پول بیشتری برای ماشین ظرفشویی می پردازید و وسیله ای می خرید که انرژی کمتری مصرف می کند و دارای برچسب انرژی است، دیگر نگران هزینه های آب و برق بالاتر نباشید.

کم مصرف.

مصرف برق ماشین های ظرفشویی عمدتاً به فناوری استفاده شده در آنها بستگی دارد. هزینه مصرف انرژی، نگهداری و تعمیر یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

ماشین ظرفشویی با کنترل های بصری و بصری

اخیراً هنگام طراحی ماشین ظرفشویی، تلاش می شود تا نوآوری ها در ظاهر، عملکرد، اصول بهداشتی و بهینه سازی مصرف انرژی در نظر گرفته شود. تولیدکنندگان مختلف ماشین ظرفشویی در بازار وجود دارند که از نظر عملکرد و طراحی بسیار متفاوت هستند. ماشین ظرفشویی با کنترل حسی و لمسی نوع جدیدی از ماشین ظرفشویی است که در رنگ های مختلف و طرح های مختلف درب قابل خریداری است.

وجود سنسور

عملکرد جدید مورد استفاده در ماشین ظرفشویی سنسورها هستند. نقش سنسور افزایش بهره وری انرژی با تنظیم میزان آب مصرفی در ماشین ظرفشویی با میزان کثیفی ظروف است. در بسیاری از موارد این ویژگی بر قیمت ماشین ظرفشویی تاثیری ندارد.

کاهش صدا

یکی از ویژگی‌های جالبی که باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود این است که در برخی مدل‌ها شروع شستشو با تاخیر انجام می‌شود و این امکان را می‌دهد که در صورت کاهش میزان انرژی، شستشو روشن شود. این ویژگی باعث کاهش صدا در آشپزخانه نیز می شود.

فرصت

ویژگی هایی مانند قفسه های قابل تنظیم، قفسه های قابل جابجایی بالا و قسمت های دندانه دار باعث کارآمدتر شدن ماشین ظرفشویی شما می شود. علاوه بر این، سه مدل درایور بهتر از دو مدل قبلی خود هستند. این قفسه های کوتاه برای نگهداری فنجان یا دیگر ظروف نه چندان بلند مناسب هستند. برخی از مدل ها بهتر است به عنوان کیت های برش طراحی شوند که می توانند برای فضای بهتر به دو یا سه قسمت تقسیم شوند.

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی

در مصرف آب صرفه جویی کنید

خرید وسیله چوبی مصرف آب خانگی را کاهش می دهد و اگر 144 ظرف را با دست بشوییم 85 لیتر آب مصرف می کنیم اما همین تعداد ظرف در ماشین ظرفشویی تنها 16 لیتر آب را در خود جای می دهد. و در برخی از نمونه ها کمتر از 10 لیتر آب مصرف می شود.

ایجاد فرصت های بیشتر برای زنان

این به خانم خانه دار زمان بیشتری می دهد تا به جای گذراندن وقت در آشپزخانه و شستن ظرف ها، با فرزندان و شوهرش سپری کند.

سرگرمی سرگرم کننده

هنگام شستن ظروف با دست، بهترین زمان برای پذیرایی از مهمان، شستن ظروف بعد از غذا (بیش از یک ساعت) است، زمانی که بعد از غذا با مهمان در ماشین ظرفشویی هستید.

ضد عفونی

هنگام شستشو با دست باید از آب نرم استفاده کنیم در حالی که در ماشین ظرفشویی از آب گرم استفاده می شود بنابراین ضدعفونی تا حدودی انجام می شود.

ظروف براق و شفاف

هنگام شست و شوی دستی بعد از چند ماه به دلیل استفاده از اسکاچ ظروف خراشیده و کدر می شوند در حالی که در ماشین ظرفشویی چون از مواد شوینده مناسب استفاده می کنیم ظروف روشن و شفاف می مانند.

لیو را نجات دهید

هنگام شستن با دست، مایع ظرفشویی بیش از حد وجود دارد. اگر پودر در ماشین ظرفشویی خیلی کم استفاده شود.

صابون مضر

مواد شوینده برای پوست دست شما بسیار مضر هستند، در حالی که در ماشین ظرفشویی دست شما با مواد شوینده تماس پیدا نمی کند.

بیماری های ناشی از ایستادن زیاد

هنگام شستن دست ها با دست، به دلیل ایستادن زیاد و بی حرکت بودن، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند واریس، آرتروز ستون فقرات و مفاصل زانو وجود دارد. اما این گزینه برای شستشوی ماشینی در دسترس نیست.

ظروف لب پر نیست

در حالی که خطر پر شدن لیوان های چینی و کریستالی شما هنگام شستشوی دستی وجود دارد، این شانس در ماشین ظرفشویی صفر است. مواد فعال کلر یا اکسیژن موجود در پودرها و قرص های ظرفشویی، ضدعفونی ظروف را کامل می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد